Κανόνας 1. Δεν υπάρχουν κανόνες.

Κανόνας 2. Ισχύει ο κανόνας ένα.


Παρασκευή 15 Οκτωβρίου 2010

ΜΕ ΧΙΟΥΜΟΡ ΚΑΙ ΚΑΛΟΠΡΟΑΙΡΕΤΑ....

Κατηγορίες αναγνωστικού κοινού συγγραφικής τέχνης.

Τα κριτήρια του Έλληνα αναγνώστη χωρίζονται σε 3 κατηγορίες.
Υπάρχει ο ξεκάθαρα «εμπορικός» αναγνώστης, ο ξακουστός «ψαγμένος» και ο συμπαθής «ονειροπόλος».
Ο εμπορικός αναγνώστης μπαίνοντας σε ένα βιβλιοπωλείο, θα κοιτάξει το εξώφυλλο και στο μυαλό του θα γίνει η εξής ανάλυση. Πρώτη ματιά, είναι ωραίο το εξώφυλλο; Δεύτερη ματιά, ποιος το έγραψε; Τρίτη ματιά, ποιος εκδοτικός τον έχει εκδώσει; Τέταρτη ματιά, γρήγορη ανάγνωση της περίληψης και πέμπτη και τελευταία ματιά, το έχουν διαβάσει πολλοί; Αν το έχουν διαβάσει πολλοί, ο εμπορικός αναγνώστης, αισθάνεται ότι πρέπει να το αγοράσει και αυτός. Συνήθως, δεν του αρέσει πολύ το βιβλίο, αλλά θα πει πως του φάνηκε αριστουργηματικό, γιατί δεν θα θέλει να αποδεχτεί ότι τα δικά του κριτήρια επιλογής ήταν τόσο επιφανειακά που τον καταδίκασαν για ακόμη μια φορά να μην «πάρει» τίποτα από αυτό που αγόρασε.
 Ο ψαγμένος αναγνώστης μπαίνοντας σε ένα βιβλιοπωλείο θα ρίξει μία πολύ γρήγορη ματιά στα ευπώλητα. Αν κάποιο από αυτά του τραβήξει την προσοχή για την πρωτοτυπία του, έχει καλώς, ειδάλλως θα σκεφτεί «όλο χαζομάρες εκδίδουν» και θα προχωρήσει προς τα υπόλοιπα ράφια. Με το βλέμμα του αρπακτικού θα σαρώσει όλα τα εξώφυλλα ώστε να βρει κάτι διαφορετικό και εκκεντρικό. Κάτι που πιστεύει ότι θα τον προχωρήσει διανοητικά σε ένα άλλο επίπεδο. Το κακό με αυτόν τον αναγνώστη, είναι ότι βαριέται εύκολα ένα βιβλίο που δεν συγκλίνει με τις δικές του πεποιθήσεις ή συναισθήματα, αλλά το καλό είναι πως θαπειραματιστεί με νέα ονόματα, άγνωστους εκδοτικούς και μία πιο βαθιά απεικόνιση της τέχνης.
Ο συμπαθής ονειροπόλος, θέλει να νιώσει. Να μπει σε ένα βιβλίο, να κολυμπήσει μέσα στις λέξεις του, να χαθεί μέσα στις σελίδες και να μυρίσει να δει να ερωτευτεί και να μισήσει. Λατρεύει την πρωτοτυπία και τα δυνατά συναισθήματα και είναι ανοιχτός σε όλα. Ταυτόχρονα, θέλει μέσα από κάθε βιβλίο, να γίνει καλύτερος άνθρωπος.

Κατηγορίες συγγραφέων.

Είναι ακριβώς οι ίδιες. Ο «εμπορικός», ο «ψαγμένος» και ο «ονειροπόλος».

Ο εμπορικός γράφει μία ιστορία με δομή, με γνωστές φράσεις που θα αφυπνίσουν γνωστά συναισθήματα και σκέψεις, οι χαρακτήρες του είναι κλασσικοί και αφιερώνεται περισσότερο στην πλοκή και το πόσο πολύ θα αρέσει στους άλλους. 
Το γράφει σαν αναγνώστης και όχι σαν συγγραφέας.
Ο ψαγμένος θέλει να στραμπουλίξει τον εγκέφαλό σου. Να σε ξεζουμίσει και καμιά φορά να σου πει ότι είσαι λίγο χαζός και θα χρησιμοποιήσει ηθοπλαστικούς κανόνες. Οι ιστορίες του μπορεί να μην έχουν καν αρχή, μέση και τέλος, αλλά 
τον αγαπάς γιατί είναι αυθεντικός και «σκέφτεται έξω από το κουτί».
Ο ονειροπόλος θέλει να σε κάνει να νιώσεις. Θέλει να σε κάνει καλύτερο άνθρωπο. Θέλει να σε «φτιάξει», να σε «χαλάσει» και να σε «φτιάξει» ξανά. Ο συγγραφέας αυτός, χύνει πολλά δάκρια όσο γράφει και μπαίνει κυριολεκτικά, στα άδυτα του κόσμου που έχει φτιάξει στο μυαλό του. Ή θα τον μισήσεις, ή θα τον λατρέψεις!

3 σχόλια:

Maria είπε...

Υποψιάζομαι ότι μας έχεις κάνει πειραματόζωα!χιχιχχ!

Ανώνυμος είπε...

swsto to arthraki...

Ανώνυμος είπε...

Γέλασα πολύ με το άρθρο.Πολυ σωστό ωστώσο.